Willem&Drees maakt haar maaltijdboxen CO2-neutraal

Persbericht - 11/09/2018

logo_bb_wd

Cothen, 11 september 2018 - Klanten van Willem&Drees ontvangen donderdag 13 september de eerste CO2-neutrale maaltijdbox in Nederland. Hiermee maakt Willem&Drees het nog eenvoudiger zowel lekker als duurzaam te eten.

“Een groeiende groep consumenten wil duurzaam eten. Maar hoe weet je wat de impact van jouw maaltijd op de aarde is? Met deze stap laten we zien dat duurzaam eten gewoon makkelijk kan én ook nog eens knetterlekker is.” Drees Peter van den Bosch, directeur Willem&Drees.

De ‘foodprint’
Vanaf 13 september berekent Willem&Drees de CO2-impact van alle maaltijdboxen. Dit noemt Willem&Drees de ‘foodprint’. Willem&Drees onderzoekt manieren om deze ‘foodprint’ te verkleinen en wat overblijft te compenseren.

Samenwerking Eaternity
Voor het bepalen van de CO2-uitstoot werkt Willem&Drees samen met Eaternity. Dit Zwitserse bedrijf richt zich op het inzichtelijk maken van de milieu-impact van voedsel. Eaternity heeft een database ontwikkeld om deze impact te berekenen. Dit is de eerste database waarin ook de CO2-uitstoot van biologische producten is opgenomen.

Over Willem&Drees
Willem&Drees laat zien dat het gewoon kan. Lekkere, biologische maaltijden en boodschappen van Nederlandse bodem en tevens een eerlijke prijs betalen aan de boeren die zorgdragen voor een gezonde bodem en een rijke biodiversiteit.

Willem&Drees werkt met een flexibel abonnement. Op de website kunnen klanten kiezen uit een breed assortiment boodschappen, maaltijd- en versboxen. Elke box kan aangevuld worden met losse producten en/of maaltijden Het abonnement is eenvoudig te wijzigen, pauzeren of op te zeggen. Een Willem&Drees box is verkrijgbaar vanaf €25,-

///// Noot voor de redactie /////

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Lonneke Rhodens via lonneke@willemendrees.nl of 06-14551660. Zie ook www.willemendrees.nl