X

Waarom Willem&Drees

X

Nieuwsbrief

wat is deze week jouw favoriete recept?
X

Inloggen

wachtwoord vergeten?


Maak gratis een account aan

Eet de wereld lekker beter!
X

Account aanmaken

antioxidanten uit tomaten bevorderen je geheugen
X

Wachtwoord vergeten?

Geen probleem. We sturen je graag een link om hem opnieuw in te stellen.


Maak gratis een account aan

Persberichten

Welkom op de Willem&Drees pers pagina. Hier vind je de meest actuele berichten van en over Willem&Drees. Veel leesplezier!

De keiharde strijd om de thuiskok

Media item VPRO - 30/01/2016

Bron: Trouw.nl - Elisa Hermanides

De concurrentie in de wereld van de maaltijdbox is moordend. Bedrijven als HelloFresh, Marley Spoon en Mathijs Maaltijdbox verdringen zich om zoveel mogelijk Nederlandse keukens te veroveren.

Of HelloFresh marktleider is, zoals iedereen veronderstelt, is niet vast te stellen Kent u het fenomeen maaltijdbox? Nee? Dan bent u een van de weinige Nederlanders die zijn ontkomen aan de terrormarketing van HelloFresh. In het station, aan de deur, voor de supermarkt, in de brievenbus: HelloFresh is overal, met zijn kortingskaarten en zijn enthousiaste jongens en meisjes.

Maar HelloFresh is niet de enige die de Nederlander aan de maaltijdbox probeert te krijgen. Wat rond 2010 begon met een paar sympathieke ondernemers die lokale producten direct van de boer naar de consument brachten, is verworden tot een keiharde vechtmarkt. Iedereen probeert een graantje mee te pikken van het grote geld dat te verdienen is aan de Nederlander die wel graag wil koken, maar het moeilijk vindt om eens iets anders te bedenken dan pasta pesto, pannekoeken of hutspot. 

KLIK HIER OM HET HELE ARTIKEL TE LEZEN