Drees Peter van den Bosch directeur beebox en Willem&Drees

Persbericht - 09/12/2016

logo_bb_wd

Cothen, 9 december 2016

Drees Peter van den Bosch wordt vanaf 1 januari 2017 eindverantwoordelijk voor beebox en Willem&Drees. Walter Halberstadt en Willem Treep zullen terugtreden uit de directie.

Sinds het samengaan van beebox en Willem&Drees in juli van dit jaar hebben de bedrijven hun activiteiten geïntegreerd in Cothen. Als onderdeel van een coöperatie van boeren en burgers wil het de verbinding tussen boer en consument verbeteren door een korte keten op te zetten waarmee de huidige machtsconcentratie in de voedselketen doorbroken wordt.

Beebox is een biologische maaltijdbox die sinds 2012 bij mensen thuisbezorgd wordt. De activiteiten worden uitgevoerd vanuit Cothen. Willem&Drees begon al in 2009 met het brengen van aardappels, groenten en fruit van boeren naar winkels in de buurt. Sinds juli dit jaar zijn beide bedrijven samen. Met de duurzame bagage van Willem&Drees, de zeer succesvolle maaltijdbox, het uitgebreide netwerk van telers en producenten en het lokale franchisemodel van beebox staat er een organisatie die zich hier volledig op kan richten.

Walter Halberstadt heeft vanaf het begin de leiding gehad van beebox en de integratie van beide bedrijven in goede banen geleid. Met beebox heeft hij een zeer succesvolle maaltijdbox op de markt gebracht waarbij de verbinding tussen boer en burger is versterkt. ‘Door het organiseren van een franchise formule van een maaltijdbox met biologische en 100% Nederlandse producten zijn we er in geslaagd een sociaal en zeer betaalbaar alternatief voor o.a. Hellofresh en Albert Heijn te worden. Met veel plezier en trots kijk ik terug op wat we hebben opgebouwd en ik heb er alle vertrouwen in dat Drees met het team in staat zal zijn om verder vervolg te geven aan het ontwikkelen van een eerlijke en transparante voedselketen.’

Willem Treep is als medeoprichter van Willem&Drees blij dat hij de organisatie heeft kunnen brengen naar de volgende fase. ‘Ik ben een ondernemer die eerlijke business wil bouwen die je inspireert, waar je lol aan hebt en die bijdraagt aan een betere wereld. Met Willem&Drees heb ik 8 jaar lang volop kunnen bouwen aan die droom. Na het samengaan met beebox is het een mooi moment om de sleutels aan Drees te geven, zodat hij vol gas verder kan bouwen aan onze droom.’ Willem zal strategisch betrokken blijven bij de coöperatie.

‘Ik heb enorm veel zin om verder te bouwen aan mijn droom’, aldus Drees Peter van den Bosch. ‘Met Willem&Drees hebben we geprobeerd om binnen de supermarkt een lokale voedselketen op te zetten. De conclusie van 7,5 jaar leveren aan de supermarkten is dat het erg moeilijk is om schaal te maken in dat systeem. Om die reden zijn we sinds 2014 begonnen met het rechtstreeks bezorgen aan huis. Wij zien dat ons label ‘Willem&Drees’ sterk genoeg is om dat voor elkaar te krijgen. Door het grote netwerk van franchisenemers van beebox én het wekelijkse ritme waar klanten van maaltijdboxen aan gewend zijn, zijn er enorm veel mogelijkheden om onze doelgroep te voorzien van biologisch en lekker eten van het seizoen.’

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Beebox en Willem&Drees: 0343: 767001
Drees Peter van den Bosch: drees@willemendrees.nl - 06-81917968